2 Haziran 2010 Çarşamba

Evet!! Kız Olacak ve Ben çok Memnunum!!!


Şu insanları gerçekten anlamakta zorlanıyorum. Ben devrin değiştiği kanaatindeydim ama yanılmışım galiba. Biz hala yerimizde sayıyoruz.

Karnım tabii ki büyüdü ve kızım ben buradayım diye sesleniyor artık. Görenler önce kaç aylık olduğunu sonra cinsiyetini soruyor. Neşe içinde kız diyorum. Tepkiler ise insanı deli edecek şekilde oluyor. Neşeme katılan insanlarla o kadar az karşılaştım ki. Artık umursamıyor gülüp geçiyorum hepsine. Her annenin bir kızı olmalı, kızı olmayan bunu anlayamaz diyen bir annem var benim. Aynı görüşteyim ve kızım olacağını öğrendiğim günden beri çok mutluyum. Ama çevredekiler öyle mi?

Soru: Cinsiyeti ne?
Neko: Kızım olacak :D

A kişisi: Öyle mi? Sağlık olsun.
(O ne ya? Sanki birşey kaybettik. Töbe töbeee...)

B kişisi: Olsun. Sağlıklı sıhhatli doğsunda...
(İyi diyosunda suratındaki ekşilik ne?)

C kişisi: Eli ayağı sağlam olsun da cinsiyetinin ne önemi var.
(E o zaman niye sordun? Beni mi teselli ediyorsun kendini mi?)

D kişisi (akraba): Hiiç mesele değil. Sağlık olsun...
(askdjdfjjırmbf..!!!! Benim için mesele, hem de şahane bir mesele. Sana nasıl bir mesele?)

E kişisi (akraba): Şaka yapıyorsun dimi?
(argfdsdadşs@@lşd..!!!!!Ben sana kızımı sevdirmeyeyim de sen gör!!!!)

F kişisi: Bilmem kime de kız demişlerdi ama oğlu oldu.
(Hala bir umudu var yani garibanın. Yok yok olmasın öle..)

G kişisi: Bu adam cidden enteresandı yalnız. Mobilya bakıyorduk. Ne dediğini tam hatırlayamıyorum ama kız olduğunu öğrenince Koca'yı teselli etmeye çalışmıştı. Yok kız zaten daha iyidir, eve bereket getirir vs. die. Çok sinir olmuştuk ama çıkınca adamla dalga geçip güldük :))

Bu dialoglar defalarca tekrarlanmış, "aa ne güzel" cevabı sadece %5 lerde kalmıştır. Şunu daha net gördüm ki eski nesil erkek çocuğa hala daha gerekli gözüyle bakıyor. içten olumsuz dıştan göstermelik bu tepkiler genelde ileri yaştaki insanlardan gelirken yaşıtım bayanlar benle aynı görüşte.

Neyse ki öyle... :))

5 yorum:

  1. selam neko,
    benim 26 aylık bi oğlum var. hamileyken benim çevremde de kız isteyenler çoğunluktaydı. cinsiyetini sorup öğrenen herkesten seninkilere benzer tepkiler alıyordum ben de. hatta erkek olduğuna üzülüp ondan sonraki bir kaç ultrason muayenesindan sonra "hala erkek mi?" diyen bile vardı.
    yani aslında illa erkek çocuk olmalı filan diye bakılmıyor bence. sen ne yapsan beğendiremezsin o insanlara. eğer insanlar kendi kişisel gelişimlerini tamamlamamışlar ve kendileriyle barışık değillerse senin cevabın ne olursa olsun, seni rahatsız edecek bişey söylemenin yolunu buluyorlar. onların amaçlarına ulaşmalarına izin vermemek lazım kanımca.
    ayrıca,
    senin gibi bir annesi olduğu için kızın çok şanslı. sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok ilginç gerçekten. Erkeğe de bu tepki veriliyorsa ne doğurmalıyız acaba? Demek ki o insanlar hep ulaşamadıklarını istiyor :)

    Gerçekten haklısın. Gülüp geçiyorum artık zaten. Ayrıca çok teşekkür ederim. Senin oğlun da böyle bilinçli bir anneye sahip olduğu için çok şanslı :))

    YanıtlaSil
  3. Selam kızlar :)
    3'ümüz bi' sayfada buluştuk nihayet:) Nekocuğum; çocukların ne cinsiyeti olur ne ulusları bence:) Valla onu bunu bilmem ben teyze oluyorum,hem kızının teyzesi, hem Egeciğimin teyzesiyim. Bi' an önce sağlıklı bi' şekilde aramıza katılsın Minik Prensesin, meraklardayız:)
    Ben blog alemine döndüm, siz bayanlar elinizi ayağınızı çektiniz. Haaydi canlanalım:) Öptüm ikinizi de:)

    YanıtlaSil
  4. Benim de üç yaşında bir kızım var. İlk çocuğum erkek olmasını çok istiyordum. Kız bende hayal kırıklığı yaratmıştı. Ama doğunca aman bu kız çocukları ne tatlı oluyormuş. şimdi 8 aylık hamileyim. Bu da kız (önce sağlıklı olmasını diliyordum ama sonra kız olması için dua ediyordum). Aynı cevapları ben de alıyorum :) Olsun diye teselli ediyorlar. Ben de içimden "senin de eğitimin, dünya görüşün, hayata bakışın miniminnacık ama olsun" diyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Günışığı,
    Kızı olan anneler şanslıdır derler, sen şansı ikiye katlamışsın :)

    Kızların da çok şanslı çünkü çok güzel büyüyecekler birlikte. Bir ablam olmasını ne çok isterdim :)

    Vermeyi düşündüğünüz cevaba da diyecek söz bulamıyorum :) keşke onlar gibi biz de dile getirebilsek aklımıza gelen herşeyi. Karşı tarafta nasıl bir etki oluşturabileceğini düşünmeden, incinebileceğini umursamadan. Ama biz öyle olamıyoruz, olmuyoruz, aslında iyiki de olmuyoruz. Sanırım farkımız bu :)

    YanıtlaSil