9 Eylül 2009 Çarşamba

Elveda Gülsarı

Liva verdi bana bu kitabı. Oku da ağla dedi. Ama ben hiç ağlamadım. Bol bol hüzünlendim..

Gülsarı adında doğuştan cins yorga bir at ile Kırgız eğitimcisinin hayatını anlatan bir roman. Özeti internette birçok yerde var.O yüzden anlatmayacağım. Ama Cengiz Aytmatovun ne kadar güzel yazmış olduğunu anlatabilirim :) O ata binmek o bozkırlarda koşturmak kulağımda bi bozlak sesi varken beyaz dumanın arkamda kalışını hissetmek istedim her sayfada. Tanabayın geçmişi, gençliği, mutlulukları, hataları, pişmanlıkları beni etkiledi. Bir insanın ortak bir dava uğruna tüm hayatını harcaması ama sonunda kıymet bilinmeden uzaklaştırılması ne acı. Yaşlanınca sonumun ne olacağını çok merak ediyorum. Yaşlanabilecek miyim onu da merak ediyorum....

Nur içinde yat Cengiz Aytmatov...

1 yorum:

  1. Annem çok sever Cengiz Aytmatov'un kitaplarını, oysa ben hiç okumadım. Aklıma iliştirdim ama sayende:)

    YanıtlaSil